Prodej elektromobilů v Austrálii se zrychluje, ale ne dostatečně rychle

Elektromobily Hummer na výrobní lince v Detroitu ve Spojených státech
Elektromobily Hummer na výrobní lince v Detroitu ve Spojených státech

Prodej elektrických vozidel v Austrálii se zrychluje, protože řidiči usedají za volant modelů s nulovými nebo nízkými emisemi, ale nejsou přijaty dostatečně rychle, aby odvětví dopravy s vysokými emisemi uhlíku splnilo cíle NSW, Victoria a Queensland do roku 2030, aby elektromobily tvořily polovinu všech. prodej nových aut.

Prodej elektrických vozidel se zdvojnásobil od června loňského roku, kdy se automobilový průmysl potýkal s problémy dodavatelského řetězce souvisejícími s pandemií. Podle údajů Federální komory automobilového průmyslu tvořily v červnu letošního roku v celé zemi vozy s bateriovým elektrickým, hybridním nebo plug-in hybridním modelem 16,6 procenta prodeje nových vozů.

Červen, který je koncem finančního roku, je obvykle měsícem s vysokými prodeji a prodeje aut prodejce nezklamaly. Dosáhly nového vrcholu, když z showroomu vyjelo 124 926 vozidel – nejvyšší měsíční číslo od června 2018.

Prodejům lehkých vozidel v zemi však stále dominují sportovní užitkové vozy a pick-upy s vysokou spotřebou paliva. Elektromobily na baterie tvořily 8,8 procenta tržeb za minulý měsíc a 7,4 procenta všech prodejů nových vozů v první polovině letošního roku.

Odhalení elektrického SUV BYD Denza N7 v čínském Pekingu 3. července. BYD je nejprodávanější automobilová značka v Číně
Odhalení elektrického SUV BYD Denza N7 v čínském Pekingu 3. července. BYD je nejprodávanější automobilová značka v Číně

Prodej modelu Y od výrobce EV dosáhl 5560, což z něj v červnu udělalo druhé nejprodávanější vozidlo. Nejprodávanějším vozem byla Toyota HiLux ute, které se prodalo 6142 kusů.

„Prodej elektromobilů v Austrálii roste,“ řekl ředitel Federální komory automobilového průmyslu Peter Griffin.

Jednou z hlavních překážek vyšších prodejů elektromobilů je nedostatek modelů s nízkými emisemi v lehkém komerčním a sportovním sektoru, řekl. V Austrálii tvoří 78 procent prodaných vozidel vozy SUV nebo SUV.

„Elektrická vozidla nejsou dostupná ve všech segmentech trhu nebo za ceny, které si lidé mohou dovolit. To je celosvětový problém, nejen australský,“ řekl Griffin.

Analytici Citibank uvedli, že přetížení lodní dopravy zpomaluje dovoz automobilů. „Přístav Melbourne vstupuje do druhého měsíce „přetížení“ za sebou, přičemž 10 plavidel v současné době ve vodách čeká na kotvení,“ uvedli.

Čínský výrobce elektromobilů BYD proniká do Austrálie. BYD, distribuovaný společností Eagers Automotive kótovanou na ASX, má asi 12 prodejen, které tuto značku prodávají, a získal asi 13 procent prodejů EV.

Značka nabírá na síle poté, co minulý měsíc uvedla na trh Dolphin – nejlevnější elektromobil v Austrálii s počáteční cenou 38 890 USD – a další model, Seal, který bude pravděpodobně uveden na trh v srpnu, uvedli analytici.

„Elektrická vozidla nejsou dostupná ve všech segmentech trhu nebo za ceny, které si lidé mohou dovolit. To je celosvětový problém, nejen australský,“

Peter Griffin, Federální komora Australského automobilového průmyslu

Navzdory nárůstu prodejů EV v červnu Austrálie zaostává za zbytkem světa v přijímání elektrických vozidel. Mezinárodní energetická agentura odhaduje, že v loňském roce bylo pouze 3,8 procenta prodeje nových vozidel na elektrický pohon , ve srovnání s 8 procenty v USA, 23 procenty ve Velké Británii a 25 procenty v Evropě.

Albánská vláda v dubnu uvedla, že poprvé uplatní povinné limity znečištění na nová auta jako součást své národní strategie pro elektrická vozidla ve snaze přimět řidiče k čistším vozům, ačkoli dosud nestanovila standardy ani načasování. jejich zavedení.

Prodej EV v Austrálii by mohl do roku 2030 dosáhnout 35 procent, ale bez další vládní intervence nedosáhnou 50 procent prodejů, řekl analytik BloombergNEF Leonard Quong.

„Výrobci automobilů jednoduše neupřednostňují odesílání vozidel na australský trh, protože postrádáme jakoukoli politiku, která by vypadala, působila a chovala se jako standard palivové účinnosti,“ řekl Quong.

Jake Whitehead z Electric Vehicle Council, průmyslové skupiny výrobců elektrických vozidel, maloobchodníků, dovozců a dodavatelů nabíjecích stanic, uvedl, že cíl 50 procent prodeje do roku 2030 je „holé minimum“.

„Měli bychom se zaměřit na to, abychom zajistili, že emise z dopravy začnou do roku 2030 klesat v souladu s podporou našich národních cílů snižování emisí, a poskytnout více australským domácnostem a podnikům příležitost snížit své účty za palivo přechodem na elektromobil,“ Whitehead řekl.